HV-helg ~ tvåändsstickning.

På söndagen, den näst sista helgen på kursen i tvåändsstickning fick jag prova på att sticka fläta, djupmaskor och resår…

DjupmaskorProvlappen med djupmaskor som jag började på dagen innan blev jag klar med…

Gissa om jag är nöjd med mitt alster, den blev riktigt tjusig 😉

Så nu är det bara att använda sin fantasi och kombinera färger till de som man tänkt att sticka…

 

FlätaNästa sak att prova på var att göra en fläta.

Det var inte så himlans svårt, man gör lika dant som när man stickar som vanligt…

Fint blev det i alla fall 🙂

 

 

ResårSå till resåren…

Det är egentligen ingen ”riktig” resår utan en kombination av aviga maskor och djupmaskor.

Jag tycker att min lilla lapp blev suveränt bra 😉

Kommentera

