Kurs ~ Virkning, nybörjarkurs alt. prova på.

Virkning ~ Nybörjarvirkning alt. prova på.Som sagt, i helgen har det varit ”bara” handarbete för mig. Idag söndag, så har jag varit på min andra kurs och det har varit riktigt trevligt.

I alla fall så i morse så steg jag upp ganska tidigt för att gå på kurs för att ta mig in till stan Virkning ~ Nybörjarvirkning alt. prova på.och Centralstation. Där klev jag på ett SJ-tåg som tog mig till Uppsala.

YlloTyll anordnade en kurs i virkning som jag var intresserad av att gå.

Virkning ~ Nybörjarvirkning alt. prova på.Eftersom det var en prova på/nybörjarkurs så blev det till en början en repetition för mig. Jag kan virka, men det är inte alls fel att ibland repetera sina kunskaper och lära sig det man ännu inte provat på .

Vi fick lära oss grunderna som ögla, smygmaska, stolpar etc. sen lite mer som 3D-blomma, Virkning ~ Nybörjarvirkning alt. prova på.afrikansk blomma, mormorsrutor och krokodilvirkning.

Jag tycker att det var en supertrevlig söndag på YlloTyll i Uppsala.

Om det kommer fler lika trevliga kurser, så ska jag försöka se till att jag kan gå på dem med…

😉 😉

Kommentera

