Kurser.

Lyfta maskor.I helgen som kommer blir det bara bli handarbete för mig, vad annars. 😉

För inte så länge sedan blev jag medlem i Stockholm läns hemslöjdsförening. De håller hus inte så långt ifrån Odenplan här i Stockholm.

I alla fall så har de bjudit in Madelaine Jansson och Lotta Bengtsson och nu på lördag har de en kurs, det är flerfärgsstickning med lyfta maskor.

VirkningDagen efter, på söndag, då gör jag en lite längre utflykt.

Jag tar mig in till stan och stannar till på Centralstation, där kliver jag på ett tåg som tar mig till Uppsala.

I Uppsala finns ju Yll & Tyll. De har en kurs i virkning som jag tycker är intressant.

Kul ska det bli att gå på lite kurser och inlägg om kurserna kommer inom kort…

Obs! Bilderna är lånade från respektive kurs hemsidor.

Kommentera

