LCHF-mat…

God matFör ett litet tag sedan skrev jag ett inlägg att jag ville ha lite variation i min kost och hade provat på att laga LCHF-kost.

Idag till lunchen gjorde jag en köttfärsgratäng… jisses vad den var god…

Så här stod det i receptet, för 4 pers.: 300 gr vitkål, 1 gul lök, 200 gr champinjoner, 600 gr köttfärs, 1 burk krossade tomater, 1 dl vatten, 2 pressade vitlöksklyftor, 3 dl riven ost och 3 dl vispgrädde.

Maträtten var jättelätt att göra. Resultatet blev helt ok och allt smakade suveränt gott. Men nästa gång jag lagar den här maträtten så kommer jag att ändra lite i receptet…

Vitkolen ska bort och bytas ut mot något annat, för jag tycker inte att den passar in här…

Sen så är det mycket vätska i denna rätt, så jag kommer nog att lägga till något som tomatpure eller mjöl så att rätten inte blir så vattnig.

Trots att jag vill ändra lite i rätten så tyckte jag att det var gott och jag kommer att få många luncher…

Kommentera

