ABBA ~ The Museum.

Bild-02Här om veckan så ville jag vara lite kulturell så jag gick på museum…

… och jag kan väl säga att det var inte vilket museum som helst, utan ABBA ~ the Museum på Djurgården här i Stockholm.

Bild-08Jag tyckte att det var ett mycket trevligt besök och fick både se och höra historien om hur fyra svenska musiker träffades, bildade en grupp, skapade musik och för att till sist bli supergruppen ABBA.

Bild-05Jag kan faktiskt rekommendera ett besök, för oavsett om man tycker om gruppen eller inte så är ABBA en del av Sveriges musikhistoria.

Bild-06I biljettpriset ingick även ett besök på Swedish Music hall of Fame och där fick man uppleva Sveriges musikhistoria från början av 1900-talet.

Som sagt, det var ett mycket trevligt besök och jag kommer nog att gå dit igen, någon gång i framtiden.

Kommentera

