Behöver inte köpa något gymkort…

LöpbandJag har ju fått ganska omväldande förändringar i mitt liv… trots det så ville jag ändra mitt liv lite till, hur konstigt det än låter… 😉

I alla fall funderande jag på vilket (mest ekonomiska) sätt jag kunde börja röra på mig. Ett alternativ är att dra på sig gympaskor och börja promenera, inte alls tokigt. Ett annat alternativ är att plocka fram cykeln och börja cykla, det är ett bra alternativ men det funkar inte just nu… för mycket snö och is…  😉

Vill ju göra lite mer än ”bara” promenera och/eller cykla… så för ca tre veckor sedan så tog jag mig i kragen och gick ner i fyshallen på jobbet.

I fyshallen på jobbet finns det alla möjliga maskiner; löpband, crosstrainers, spinning cyklar, roddmaskiner etc. etc. Det absolut bästa är att det kostar absolut ingenting att besöka fyshallen 🙂

Så nu är jag inne på min tredje vecka; första veckan blev det ett besök, andra veckan två besök och nu den här veckan blir det tre gånger.

Sammanfattningsvis så kan den här nya ”vanan” inte vara allt för tokig… inte alls kostsam, man får bra kondis och så småningom syns det också på vågen…

Kommentera

