Kurs ~ Sticka med två färger och våga klippa.

Idag har jag varit på den kurs som jag skrivit om i flera inlägg, sticka med två färger och våga klippa med Heléne Wallin…

Vi var sju stycken mycket koncentrerade och stickintresserade tjejer i olika åldrar som hade en riktigt trevlig dag med enhel del stickning och prat…

Kursen gick ut på att vi skulle sticka oss ett par muddar, i flera färger och båda muddarna samtidigt på en rundsticka för att sedan våga klippa i det vi gjort.

Jag kan sticka och har stickat i flera färger samtidigt förrut, men idag fick jag lära mig att sticka med flera färger på ett mer efferkivt och smidigare sätt.

Gissa om jag blev glad och inspirerad att jag fick mig något nytt och intressant så jag ska träna mig på att sticka på det nya sättet så mycket jag bara kan…

Tack Heléne för en mycket trevlig och inspirerande dag.

Kommentera

