Mitt nya pass är färdigt.

I dag har jag fått ett SMS av Polismyndigheten i Stockholm Län, passenheten att mitt nya pass finns klar och kan hämtas.

Jissa om jag blev glad och kul att det gick så här pass snabbt. Det tog ju endast tre dagar för passet att bli klart.

Nu under fem år kan jag resa till New York och andra platser i världen utan att tänka på att jag ska få några problem med passet eller giltighetstiden.

Mitt gamla pass var giltigt för resor överallt i världen, men USA har ju regeln att ett pass ska vara giltig i sex månader efter att man kommit hem.

Det diffade på några veckor med mitt gamla pass med regeln om giltighetstiden. Så för att det inte ska bli några problem under resan i september så tyckte jag att det var lika bra att byta pass redan nu.

Kommentera

