Ska flyga världens största flygplan…

Inte nog med att jag ska ha superkul på min resa till och in New York. Jag kommer dessutom att få uppleva något som jag aldrig trodde att jag skulle få vara med om.

Det är att jag ska få flyga, ja, i alla fall åka med som passagerare i det näst största flygplanet och och det största flygplanet som finns.

Jag flyger med Lufthansa och börjar på Arlanda för att ta mig ner till Frankfurt med en ”vanlig” airbus A321.

I Frankfurt byter jag plan, till det största som finns just nu, en Airbus A380 som tar mig till New York och John F Kennedy airport.

På vägen hem till Sverige bordar jag det näst största flygplanet som finns, en Boeing 747-400 på Newark.

Mellanlandar i Frankfurt och byter plan, till en ”liten” A321 som tar mig hem till Stockholm och Arlanda.

Jag kan inte tänka mig annat att jag kommer att ha superkul på den här resan.

Kommentera

