Kurs ~ flerfärgsstickning med lyfta maskor (lördag).

I lördags var jag på kurs på Slöjdhuset här i Stockholm och fick uppdatera (lära mig igen!) flerfärgsstickning med lyfta maskor.

Kursen hölls av Madelaine Jansson och Lotta Bengtsson. Madelaine och Lotta har givit ut boken med samma namn som kursen och som jag skrivit om i inlägget den 20 februari.

I alla fall så var det en mycket trevlig kurs och jag tyckte att jag lärde mig en hel del.

Samtidigt var det kul att se hur en trevlig ”teknik” och olika färger kunde göra massor av intressanta uttryck.

Jag kommer att försöka göra något projekt i den här tekniken och vad det blir och när den påbörjas är ännu inte bestämt. 🙂

Kommentera

