Garnaffärer i Peking?

Nu tror ni väl att jag har blivit helt tokig… inte ska man väl om man har åkt till andra sidan av jordklotet leta efter en garnaffär?

Ja, jag kan nog säga att jag är lite tokig när det gäller handarbete och då garn eller garnaffärer… 😉

Hittade jag då någon garnaffär? Ja, tro det eller ej, jag hittade (med hjälp av min taxichaffis och conciergen på hotellet) en garnaffär…

Jag tyckte att det var en trevlig liten garnaffär med trevlig personal… det enda tråkiga var att personalen inte kunde prata engelska…

Trots STORA språksvårigheter så gick jag ut från butiken med en påse med fem stycken nystan ullgarn à 9 kr styck.

Kommentera

