Stickhelg i Dalarna, del 1.

Trots att jag har jobbat hela sommaren så lyckades jag åka bort på två olika stickhelger helgerna efter varandra… Den första var Stickstämman i Värmland och den andra Stickhelg i Dalarna.

Den andra stickhelgen, helgen den 19-21 augusti deltog jag i den som Sanna T Sköld och Karin Kahnlund hade ordnat på Sätergläntan (inte långt ifrån Insjöns station).

I alla fall så klev jag, Jenny och Eva av tåget på Insjöns station vid 16.00-tiden och vi blev hämtad av Karin Kahnlund och Eva Andersson. Väl där så checkade vi in och vid 17.00-tiden serverades en supergod middag.

Efter en god middag och en massa positiva intryck av allt möjligt, så somnade jag ovaggat med ett stort leende på mina läppar. 🙂

Lite tokigt kanske, men man kan säga att jag var i garnhimmelriket… fniss… för det första bodde jag ovanpå butiken… fniss, fniss… så jag kunde nästan känna lukten av allt garn som sipprade igenom de gamla träbitarna i golvet och det andra var att Sätergläntans butiken hade extra öppet för oss stickfantaster 🙂

Kommentera

